مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران: مشترکان پرمصرف منتظر قبض‌های میلیونی باشند تغییر جهت بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ مهر ۱۴۰۴) راهنمای جامع خرید انواع تسمه نقاله شکاف عرضه‌وتقاضای نقره ۵ساله شد | اصلاح قیمت نقره در راه است؟ علت گران‌شدن قیمت میوه چیست؟ | رئیس اتحادیه: مقصر میوه‌فروش نیست سهمیه سوخت وسایل نقلیه فرسوده تغییر می‌کند فروش فوری سایپا از روز (یکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + بخشنامه دلار در یک‌قدمی ۱۱۴ هزار تومانی شدن (۱۶ مهر ۱۴۰۴) حذف ۴ صفر تأثیری بر تورم یا رشد اقتصادی ندارد بازی مافیا - شهروند در بازار کالا‌های اساسی نرخ جدید بنگاه‌های املاک مشخص شد | تعرفه ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول چقدر است؟ قرعه‌کشی ایران‌خودرو امروز (چهارشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۴۰۴) + لینک پخش زنده واریز بیش از ۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های خراسان رضوی دینار عراق در بازار آزاد مشهد گران شد (۱۶ مهر ۱۴۰۴) ارز ترجیحی؛ زمینه ساز  رانت و  فساد  مخارج مالیات بر ارزش افزوده در خراسان رضوی | از درآمد پایدار شهرداری تا سلامت و ترمیم حقوق بازنشستگان قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۴) | اختلاف ۲۰ هزار تومانی قیمت سیب‌زمینی در تره‌بار و سطح شهر طلا در مشهد دوباره در مدار صعود قرار گرفت | ورود دوباره طلا به کانال ۱۱ میلیونی (۱۶ مهر ۱۴۰۴) ۱۰ مقصد اصلی زعفران صادراتی ایران کدام‌اند؟ | زعفران‌های صادرشده به چین تقلبی بودند؟ سکه پیش‌فروشی ۱۲ میلیون ارزان‌تر از بازار آزاد فروش رفت طلای ۴ هزار دلاری | قیمت جهانی طلا امروز (۱۶ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد انتقال ریسک به بازار سهام؛ بورس در یک قدمی ۳ میلیون واحدی تولید صنایع افزایش یافت | زارعی سخنگوی وزارت صمت شد طلای جهانی در آستانه رکورد ۴ هزار دلاری پیش‌بینی بورس در روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ از دل‌نگرانی تولیدکنندگان تا دلگرمی صادرکنندگان | روایتی از هشتمین نمایشگاه خانه مدرن و ایده‌آل در مشهد + فیلم
سرخط خبرها

مشهد، کانون نام‌های تجاری کشور | «ویژند»، راه میان‌بر برای تقویت تولید و صادرات خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۲۷۲۶۷
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۲
مشهد، کانون نام‌های تجاری کشور | «ویژند»، راه میان‌بر برای تقویت تولید و صادرات خراسان رضوی
انتخاب مشهد به‌عنوان دبیرخانه برگزاری و ارزیابی همایش‌های ملی در حوزه برند و نام‌های تجاری، این کلان‌شهر را به کانون رفت‌وآمد نام‌های تجاری بزرگ ایران و محلی برای عرض‌اندام شرکت‌های تولیدی کشور تبدیل خواهد کرد که نه‌فقط برای اقتصاد استان، بلکه تجارت کشور سودمند خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین ساعات صبح امروز (پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۴) بود که در جریان برگزاری یکصد‌و سی‌امین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی استان، تفاهم‌نامه همکاری ویژه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با سازمان ملی توسعه تجارت امضا شد تا براین‌اساس، مشهدالرضا(ع) به‌عنوان میزبان دبیرخانه برگزاری و ارزیابی همایش‌های ملی در حوزه برند و نام‌های تجاری برگزیده شود.

 حالا این موضوع چرا مهم است؟ در این گزارش به بررسی اهمیت این فرصت بزرگ اقتصادی می‌پردازیم؛ موضوعی که اگرچه لابه‌لای اخبار مهم امروز کمتر موردتوجه قرار گرفت، اما حقیقت این است که دستاورد‌های این مسئله می‌تواند مشهد را به قطب حضور نام‌های تجاری کشور تبدیل کند.

جولان نام‌های تجاری در دروازه صادرات کشور

شاید این‌طور به نظر برسد که برگزاری سالیانه یک همایش مگر چقدر می‌تواند مؤثر باشد؟ حقیقت این است که این رویداد فراتر از تشریفات یک گردهمایی، محفلی برای رقابت بیش از صدهزار نام تجاری شناخته‌شده و جوان در کشور است که از این میان، در جریان ارزیابی‌های پیچیده، سختگیرانه و کارشناسی، برترین نام‌های تجاری شناخته و معرفی می‌شوند.

محمدعلی دهقانی‌دهنوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز با اشاره به اهمیت این موضوع می‌گوید: این خیلی مهم است که از میان کلان‌شهر‌های کشور و حتی با درنظرگرفتن تهران به‌عنوان پایتخت، مشهدالرضا(ع) دبیر برگزاری این مراسم سالیانه باشد؛ زیرا خراسان رضوی امروزه دروازه تجارت ایران با متحدان اقتصادی ما در آسیای میانه است که از افغانستان گرفته تا کشور‌های عضو اوراسیا، ظرفیت بالقوه و چشمگیری در افزایش صادرات و البته واردات مواد خام موردنیاز صنایع ما دارند.

وی می‌افزاید: تصور کنید مشهد از امسال، دبیر تام‌الاختیار برگزاری این همایش ملی باشد؛ این موضوع باعث می‌شود تا همه نام‌های تجاری از سراسر کشور برای حضور در این جشنواره با انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی به عنوان مجری برنامه در ارتباط باشند. حالا حتی اگر مشهد از نظر مکانی، میزبان دائمی این رویداد نیز نباشد و همایش در کلان‌شهر‌های مختلف برگزار شود، اما قرارگیری دبیرخانه رویداد در مشهدالرضا(ع)، این کلان‌شهر را به کانون رفت‌وآمد نام‌های تجاری بزرگ ایران و محلی برای عرض‌اندام شرکت‌های تولیدی کشور تبدیل خواهد کرد. برای اقتصاد و تجارت ایران این موضوع مزیت‌های ذاتی بسیاری دارد، زیرا در جریان همین حضور، معرفی توانمندی‌ها و رقابت‌های سالم اقتصادی میسر خواهد بود تا آشنایی با فرصت‌های صادراتی شکل بگیرد و سطح مبادلات تجاری ما به‌صورت مستقیم تحت‌تأثیر خواهد بود.

رقابت ۲۵۰ نام تجاری برتر کشور در جشنواره۱۴۰۳ 

با وجود گذشت ۴۲ روز از برگزاری همایش سال گذشته در تهران، همچنان تمجید و تحسین نهاد‌های مختلف اقتصادی کشور از کیفیت برپایی رویداد سالانه انتخاب برند برتر کشور ادامه دارد؛ تا‌جایی‌که استاندار خراسان رضوی در جلسه پیشین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، سلام رئیس‌جمهور را به برگزارکنندگان مشهدی این همایش ابلاغ کرد و گفت: «ایشان به من تأکید کردند که این کار‌ها مقدمه پیشرفت‌های تجاری خواهد بود و دولت به‌طورکامل از این موضوع حمایت می‌کند». حالا برای اینکه بدانیم این تعریف و تمجید‌ها برای چه بوده است، با امیرمهدی مرادی، دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی که خود مسئولیت دبیری این رویداد ملی را نیز برعهده دارد، گفت‌و‌گو می‌کنیم.

وی بیان می‌کند: براساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی منقعد شد، سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان دبیر کمیسیون ملی، مشهد را به‌عنوان دبیر دائمی مراسم منصوب کرده است. البته مراسمی که قرار است ششم دی‌ماه امسال برگزار شود، منحصر به یکی‌دوسال گذشته نیست و ۱۲ دوره اخیر آن به شایستگی توسط انجمن مدیران صنایع استان اجرا شده است. در باب دلیل انتخاب تاریخ هم باید بگویم که دلیل اصرار و تأکید ما بر نام‌گذاری روز ششم دی به‌نام «روز ملی برند»، هم‌زمانی این روز با سالگرد ثبت‌نام بین‌المللی «ایران» برای کشورمان است تا به نام‌های دیگر ازجمله «پرشیا» خوانده نشود.

«تمام هدف ما این است که نام ایران بیش از پیش مطرح شود. برای تحقق این هدف، چه هدفی بهتر از معرفی گسترده نام‌های تجاری؟ این‌طوری محصولات ایرانی در بازار‌های جهانی بیشتر شناخته می‌شوند و آن زمان است که در ذهن مخاطب، کیفیت مقارن با تصویری از اجناس ایرانی خواهد بود»؛ مرادی با بیان این مطلب می‌افزاید: در رویداد سال گذشته، در مجموع بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی و تجاری شرکت داشتند که از این شمار، ۲۱ برند در سه سطح زرین، سیمین و بلورین طبقه‌بندی شده و ۲۱ نام تجاری دیگر هم در ردیف شایسته‌تقدیر قرار گرفته و با یک تا چهار ستاره رتبه‌بندی شدند.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی می‌گوید: شرکت پتروشیمی مارون، شرکت کویرتایر، شرکت دلپذیر و شرکت نیان‌الکترونیک، چهار برند برتر کشور در سال گذشته شناخته شدند که در مسیر ارزیابی، با بررسی ۸۶ زیرمعیار از آن‌ها و مستنداتشان تحقیق شد. هیئت داوران نیز متشکل از ۵۸ کارشناسان اقتصادی، اساتید دانشگاه و متخصصان صنعت بودند که در نهایت، ۲۷ نفر از آن‌ها جزو هیئت ارزیاب اصلی بودند.

با درنظرگرفتن این شرایط، بدیهی است که امضای تفاهم‌نامه جدید همکاری میان انجمن مدیران صنایع و سازمان ملی توسعه تجارت می‌تواند نویدبخش آینده‌ای به‌مراتب امیدوارکننده‌تر در حوزه اقتصاد، تولید و صادرات باشد. سؤال مهم اینجاست که آیا می‌توان وضعیت نام‌های تجاری ایرانی در بازار‌های جهانی را سامان بخشید؟ آیا می‌توان صادرات استان را به شکلی ضابطه‌مند و اصولی توسعه داد؟ به نظر می‌رسد که در سایه استمرار برگزاری یک رویداد حرفه‌ای در حوزه ارزیابی نام‌های تجاری آن هم به همت فعالان اقتصادی خراسان رضوی، پاسخ هر دو سوال مثبت خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->